neděle 28. října 2007

UNIVERSITA - Témata pro studenty

Základní obecná témata pro seminární práce – podzimní semestr 2007 UJAK Politický a ekonomický význam komunikace a médií – pův.bakalářská témata(= i pro seminární práce)(ing.Zdeněk Duspiva)

- Média a společnost před rokem 1989, mediální instituce, politické řízení médií- Cenzura – předběžná a následná, historické formy, autoregulace- Média, společnost, ekonomika a politika - postavení médií ve společenském systému- Mediální legislativa, systémové a institucionální vztahy v ČR- Systém masových médií - formy vlastnictví a jeho důsledky, duální systém elektronických médií v ČR- Systémy masových médií v EU – tisková a elektronická média- Systém masových médií v USA – tisková a elektronická média- Konvergence veřejnoprávních a privátních médií- Komerční média jako předmět podnikání, křížové vlastnictví různých médií a efekty synergie, akvizice- PR aktivity a komerční sektor a jejich vliv na charakter médií- Vlivové a Public Relations agentury, lobbing- Reklama, skrytá reklama, podprahová sdělení v médiích- Média a korupce- Svoboda projevu (Nezávislost a objektivita, etika - Instituce, garance a praxe v ČR)- Technologický vývoj a jeho vliv na postavení a fungování médií (digitalizace, virtuální prvky a interaktivita ad.)- Média a občanská společnost - Média a minority- Média a předvolební boj – historizující srovnávací studie - Média a politické strany – vývoj a stav v ČR- Médiokracie, meze médiokracie, média a globální ohrožení- Mediální výchova a vzdělávání ve školách - Trendy digitalizovaných médií- Vliv digitalizace na mediální trh, ekonomiku a politiku

Žádné komentáře: