INVEX:Komerční televize potřebují k rozjezdu plnohodnotného digitálního vysílání mj. i další partnery- diginovela je i pro ně nezbytná a potřebná.
Prakticky každý rok se diskutuje nad úbytkem vystavovatelů i návštěvníků na veletrhu INVEX, ale letos to bylo snad nejvíce vidět. Pavilony s vystavujícími expozicemi bylo nutné hledat mezi prázdnými halami a pavilony, minimum návštěvníků (většina spíše zástupci vystavovatelů...) a k tomu všemu podzimní lezavé počasí, úměrné pozdnímu termínu akce.
Akce Digitální Milníky, která patří k tradičním a dříve celkem významným akcím, se postupně stává již jen jednou z mnoha dalších akcí, kde se řeší digitalizace. Letošní stav těsně před finálním jednáním Senátu nad digitální novelou a nedávné podrobné prodiskutování novely a souvisejících věcí na předchozích akcích, se nutně projevilo i na charakteru diskuze v Brně. Naděje na nějaké významné informační novinky či kontroverze v případě přímé účasti manažerů komerčních televizí se díky jejich absenci nenaplnila. Podle mnoha názorů z řad účastníků je pak pro další akce diskutabilní dosavadní model početně maximálně obsazeného panelu, včetně zástupců sponzorujících společností.
Osobně mne zaujala určitá skepse, jakýsi alibismus až negativismus od některých zástupců komerčních prodejců, kteří dle svých vyjádření čekají, až jim někdo jasně řekne jak vše bude v dalších letech pokračovat... což je podle mne poněkud v rozporu s jejich hlavním cílem – poskytnout zákazníkům základní potřebné informace a především prodat své zboží. A o tom, že současný vývoj, zejména vývoj technologický, jde velmi rychle a často nepředvídatelně dopředu, není třeba moc diskutovat. Ostatně i toto je výhodné právě pro prodejce, jinak by při současné kvalitě výroby a výrobků nebylo snad po dlouhou dobu pořizovat a nakupovat nové výrobky a využít plně dosavadní možnosti po celou dobu jejich životnosti.
Z hlediska digitalizace a legislativního řešení bylo myslím i z této akce jasné, že vše nekončí předpokládaným přijetím současné digitální novely (byť jasně a správně označené za „milník“) , ale naopak. Vystoupení zástupce TV Prima bylo vlastně v podstatě velkou obhajobou a zdůrazněním potřeby přijetí digi novely , neboť Prima potřebuje další partnery (televize) pro společné obsazení a financování digitálních sítí a stejně jako jejich kolegové potřebují přesnější pravidla pro řešení případných vztahů či sporů s operátory.
Akce zatím nemá příliš mnoho mediálních ohlasů, některé jsou snad i z jiné akce...
Nálada na celém letošním INVEXU je popsaná třeba zde („..zamračené smutné počasí je dokonalým obrazem letošních veletrhů Invex a Digitex. Na tom nic nezmění ani halasné veletržní rádio optimisticky propagující první poslední...“)
Odkazy
- CDG
- Czech-Under Net PF
- DIGI kampaň Státní info web
- DIGI KOALICE
- DIGI příjem (studentský web)
- DIGI u nás...( Projekt ukončen)
- digitalNews.sk
- Digitální televize.cz
- DVB-T SHOP + info
- Evropská komise - direktoriát pro IT a média
- Hermes DIGI
- http://www.ceskamedia.cz
- http://www.digitalnitelevize.cz
- http://www.digizone.cz
- Ing. Soukenka - Spectrum management a dividenda
- Louč
- NEW - DIGITÁLNÍK
- Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR
- Slovensko DIGImedia
- Slovenská média
- Tasemnice
- Technet - digitální televize (jak dobře nakoupit)
- Univerzita
- www.digitalne.tv
- ČRo Digital
- ČT Digital
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat