Ohromný boom zažívá v rámci čínského hospodářského rozvoje i digitální vysílání a firmy s tímto oborem spojené, a to nejen v souvislosti s olympiádou v příštím roce. Společnost China Digital TV , která se specializuje na poskytování podmíněných přístupových systémů pro čínský digitální televizní trh, zažívá nebývalý rozmach, a to i burzovní scéně. Cena akcií závratně roste, nyní už i na americkém trhu. Po zahájení obchodování na burze v New Yorku NYSE od 1.října , kdy společnost nabídla 12 mil akcií v cenovém rozmezí 11 – 13 amerických dolarů, cena akcií stoupla už o 200%. Celkový průměrný růst s CHINA Digital TV spojených společností má závratné tempo 30% nárůstu. Společnost má rovněž licenci k projektování, výrobě a prodeji set top boxů a digitálního televizního softwaru. V Číně je vládou plánován plný přechod na digitální vysílání do roku 2010. Další podrobnosti k CHINA DIGITAL TV, nejvíce zde: http://www.novel-tongfang.com/
k burzovním zprávám zde nebo ze zahraničních zdrojů..
http://dealbook.blogs.nytimes.com/2007/10/05/china-digital-tv-raises-192-million/
http://www.dmwmedia.com/news/2007/10/05/china-digital-tv-shares-jump-after-192-million-ipo
Čínská digitalizace: http://www.dvb.org/about_dvb/dvb_worldwide/china/index.xml
AKTUALIZACE 19.10.
...China Digital TV Holding vstoupila 5. října pod vedením prestižních investičních bankovních domů, jako je Morgan Stanley a Credit Suisse, na americký burzovní trh. Společnost plánovala původně nabídnout 12 mil akcií v cenovém rozmezí 11 – 13 amerických dolarů. Se zvyšujícím se ohlasem a převisem poptávky se cena zvýšila na 13 – 15 USD. Nicméně výsledná cena byla stanovena na 16USD! Nevídaný zájem o nákup akcií však vyhnal cenu prudce nahoru a jen první obchodní den se cena zvýšila hned zhruba o 90%. Nicméně během dalších několika dní se prémie ještě zvýšila a za necelý týden tak dosáhla neuvěřitelné hodnoty 240%!
Čínský televizní trh má největší diváckou základnu na světě. Snahou China Digital je získat vládu pro podporu celoplošného přechodu z analogového na digitální vysílání. Za účelem konkurenceschopnosti a převahy se společnost právě rozhodla umístit akcie na NYSE. China Digital má širokou geografickou síťovou základnu a tento trend chce více než podpořit. Ze 49 společností vybraných vládou na demonstraci projektu digitálního vysílání je 29 zákazníků právě China Digital. Penetrace digitální televize v Číně by podle odhadů měla narůst z 6% v roce 2006 na 60% v roce 2010. China TV s hrubým nárůstem zisku 81,9% za první polovinu roku 2007 je tak ve velmi silné pozici.
Žádné komentáře:
Okomentovat