čtvrtek 25. října 2007

Burzovní analytici: Zákon poměry na mediálním trhu radikálně nezmění, NOVA nebude muset ze svých pozic ustupovat.

"Avízo TV Nova z úst jejího ředitele Petra Dvořáka o záměrech zvýšit o 20%. ceny TV reklamy v roce 2008 uvedlo do pohybu ostatní televize a vyvolalo řadu dalších reakcí a dohadů:· konkurenční TV následně oznámily zvýšení cen reklamy pro rok 2008, Prima o +20 %, ČT o +15 %,· mediální odborníci upozorňují, že to vše se děje při klesající sledovanosti TV a celkové stagnaci mediální trhu (nejsou žádné mediálně významné události v roce 2007, které by zvedly zájem o reklamu). Růst celého českého mediálního trhu v tomto roce se odhaduje na +0,5% (na 17,97 mld Kč), nárůst trhu TV reklamy pak o +3,3%, což bude jediný rostoucí segment mediálního trhu. V tomto srovnání vynikne dominantní postavení TV Nova, když letos pracuje s cenami o +17% vyššími než loni.· antimonopolní úřad hodlá prošetřit veřejné oznamování úprav cen a, i když asi nejde o klasický kartel, mohlo by se jednat o nedovolenou výměnu informací; finanční postih však zřejmě nehrozí.· České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV) varuje před dopadem nákladů na reklamu do cen zboží.· poslanci patrně příští týden schválí tzv. diginovelu, kterou se zpětně, až dovypnutí analogového vysílání, povolí ČT opět reklama, a to v rozsahu 0,75% vysílacího času na ČT1a 0,5 % ostatním programům ČT; platný zákon zakazuje reklamu na ČT od ledna 2008.· Podle inzerentů a mediálních agentur, ani diginovela nenarovná nerovnováhu na reklamním trhu a neohrozí dominantní postavení Novy a Primy. Podobně nevěří příliš možnostem nových digitálních TV, které mají začít vysílat příští rok, a jejich podíl se odhaduje na 7-8%.A tak se zdá , že vše zatím hovoří pro to, že TV Nova nebude muset z trhu v budoucích létech příliš ustupovat."

vlastní komentář Petr Hlinomaz Zdroj:ČTK, HN,
http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=87019

...
Patrick Vyroubal (Atalntik FT) na iPoint.cz k CME: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) TV Barrandov sdělila, že jejím střednědobým cílem je stát se druhou největší komerční televizí, po TV Nova (vlastněné CME). Chce konkurovat zejména TV Prima. TV Barrandov patří mezi nové digitální televizní stanice, které letos začnou vysílat. Dopad zprávy na obchodování s akciemi CME je neutrální.

Žádné komentáře: