pondělí 24. září 2007

MaM:Velké TV korporace slaví růst a nechtějí připustit turbulence, které může přinést digitalizace.

V aktuálním vydání týdeníku Marketing a Média je popis anoncované konference lídrů TV ve Střední a Východní Evropě. Vystoupení většiny zástupců privátních televizních skupin je shrnuto v titulku k článku.

"... Chybí kvalitní legislativa, lidé nemají set-top boxy a není potřeba spěchat. Jsou vám tyto výroky povědomé?Ne, tentokrát to není citát generálního ředitele TV Nova Petra Dvořáka k digitalizaci televizního vysílání. Jedná se o interpretaci postojů hned několika klíčových hráčů na TV trzích ve střední a východní Evropě... Budou klony Novy ...Prudký obrat k tematickým televizím v ČR u TV Nova nehrozí. „V budoucnu chceme značku Nova rozšířit na další produkty a dotkne se to i našeho programu Galaxie sport. Momentálně ale není důvod spěchat k tematickým kanálům, jejichž 10-11% podíl na trhu sledovanosti se už několik let dramaticky nemění a nedojde k tomu ani v nejbližších letech,“ předpověděl na konferenci další vývoj ředitel Dvořák....Nova drží zhruba 65% podíl na reklamních investicích do TV, a proto nemá kam spěchat. V ČR nechce podnikat více velkých zahraničních společností, protože tu máme velmi silnou pozici. ...dodal podle MaM Petr Dvořák.

Komise: To se spraví
Hlavní hráči mají vlastně jasno - digitalizace je otevření trhu a útok na jejich dominantní pozice. Ale i přes bohaté kontakty na politickou reprezentaci musí počítat ještě s další vyznanou silou, jíž je Evropská komise. „Nevíme o tom, že by některá země měla problém přejít na terestrické digitální TV vysílání do konce roku 2012 vyjma Bulharska a Litvy,“ potvrdil Andreas Roever, poradce Evropské komise pro oblast informační společnosti.

Konference měla jeden hlavní leitmotiv: televizní trh ve střední a východní Evropě roste jak pro free to air, tak placenou televizi a hlavní hráči si uhlídají, jestli dostane šanci někdo nový.
Plný text bude zde: http://mam.ihned.cz/index.php?p=101400

Žádné komentáře: