středa 5. května 2010

ULTRA HD má mírné zpoždění, s předstihem se snaží zapojit do vygradovaného marketingového souboje o budoucí diváky/příjmy

Nejen podle japonských expertů je humbuk kolem „obyčejného“ HD vysílání či 3D TV především dílem marketingových specialistů a prodejců techniky, i když je jasné, že budoucí nejvhodnější řešení je již mnohem dále a přitom podle nich současně již poměrně blízko obecnějšímu a širšímu využití. Jedná se o vysílání v systému ULTRA HD, které bylo vyvinuto již před lety, ale teprve nyní se dostává do realizační fáze pro širší reálné využití. Podobně jako v případě jiných technologií a „novinek“ najaté lobbistické a PR skupiny již začínají distribuovat „požadavky“ na úpravy kmitočtových plánů a případně i legislativy a postupně navazují „úzkou spolupráci s lídry klíčových trhů“…… Tolik z kuloárů.

Ve skutečnosti se v této fázi zatím jedná o přípravě na první veřejné testy (letos v květnu je plánuje japonský broadcaster NHK), skutečný všestranný rozvoj vysílání v této náročné technologii se v samotném Japonsku plánuje až na rok 2020. Prvním světovým milníkem by pak měla být Olympiáda v Londýně v roce 2012 …

Samotná ITU počítá s dokončením standardizace UHDTV a s tím spojené administrace až v roce 2016.

P.S. Myslím, že v současnosti je až nápadný silný mediální tlak na prosazení některých zatím zrovna ne úplně dokonalých technologických novinek, které podle mého mohou přinést spíše zklamání s přehnaných očekávání. Je naprosto zřejmé, že jde především o zájem výrobců/prodejců než o přirozenou poptávku konzumentů. To platí o celosvětovém či evropském prostředí, situace v dílčích státech je pak ještě o mnoho složitější… - namátkou třeba absence technologických standardů nebo nedokončená problematika kompatibility zařízení , stejně jako podle mého dramatický nedostatek vhodné obsahu (zejména technologicky zpracovaného a využitelného, a ostatně i programově..).
Osobně mám nyní i díky účasti v kontaktní kampani přímo v regionech „ v terénu“ a v různých demografických, ekonomických i regionálních podmínkách v ČR poměrně dostatek přímých zkušeností a poznatků o skutečném stavu, názorech i potřebách mnoha vrstev naší společnosti, která je opravdu hodně vzdálená PR představám některých manažerů nebo „novinářů“ z center, často a ve více věcech hodně vzdálených… (ostatně podobné je to občas i v aktuálním domácím toptématu – tedy i v politice.

Žádné komentáře: