I přes pozitivní rétoriku a řadu proklamací ze strany hlavních hráčů na českém mediálním trhu se v zákulisí rozehrává velmi tvrdý souboj o podobu Technického plánu přechodu (TPP), a to ještě před samotným spuštěním prací. V současnosti se hlavní diskuze odehrává především nad základními principy TPP, které byly a budou i předmětem řady veřejných prezentací a konzultací především s dotčenými subjekty i s příslušnými parlamentními orgány.
Některé zatím neformální požadavky komerčních subjektů ( v mnoha bodech evidentně nesplnitelné) nejsou v řadě věcí nové a objevovaly se v předchozích letech i měsících při přípravě novely zákonů nebo TPP, a to již v letech 2005/2006. Některé návrhy navíc příliš neodpovídají charakteru nově zpracovávaného TPP. K nim opět patří například opakovaný návrh, aby stát zajišťoval a závazně garantoval dostatečnou penetraci set top boxy pro terestrické vysílání v příslušných regionech ( x technologická neutralita). Podle některých komerčních TV by součástí TPP a závazných podmínek měla být i informační kampaň. V zásadě jde zatím o opakované požadavky z minulosti , které již byly dříve s příslušnými argumenty nezařazeny či řešeny jinou formou nebo ty, kterou jsou například již dávno součástí platné vládní Koncepce. V diskuzích a kuloárech pak padají i další návrhy , zejména na určité časové prodlevy a prodloužení časových lhůt nebo zásadní změnu územního postupu. Je jasné, že TPP je nezbytným krokem , navazujícím a plynoucím z nově navržené legislativy a je důležitým praktickým nástrojem pro přechod na digitální vysílání. Ve hře je několik variant, jejichž zpracování bude navazovat na základní teze TPP, které se právě projednávají a které obsahují různé alternativy. Plán na vydání nového TPP je stále podle veřejných vyjádření ČTÚ stejný, tzn. v návrhu nejpozději do konce roku. Celkově je shoda dokončit podmínky tak, aby umožnily všem účastníkům za transparentních pravidel co nejefektivnější přechod a dokončení změny vysílání v plánovaných a reálných termínech v souladu se zákony. K současné tvorbě TPP je navíc mnoho zkušeností z původní verze z loňského roku.
Odkazy
- CDG
- Czech-Under Net PF
- DIGI kampaň Státní info web
- DIGI KOALICE
- DIGI příjem (studentský web)
- DIGI u nás...( Projekt ukončen)
- digitalNews.sk
- Digitální televize.cz
- DVB-T SHOP + info
- Evropská komise - direktoriát pro IT a média
- Hermes DIGI
- http://www.ceskamedia.cz
- http://www.digitalnitelevize.cz
- http://www.digizone.cz
- Ing. Soukenka - Spectrum management a dividenda
- Louč
- NEW - DIGITÁLNÍK
- Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR
- Slovensko DIGImedia
- Slovenská média
- Tasemnice
- Technet - digitální televize (jak dobře nakoupit)
- Univerzita
- www.digitalne.tv
- ČRo Digital
- ČT Digital
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat