pátek 16. listopadu 2007

Podle odhadů 80 % telekomunikačních společností neuspěje

Samozřejmě , že nejen s příchodem digitalizace, ale obecně s celkovým technologickým rozvojem a poptávkou se rozbíhá soutěž mezi provozovateli vysílání a také i mezi telekomunikačními operátory. Ostatně v této branži je patrný souboj o klienty ve velké míře již dnes. V blízké budoucnosti pak v souvislostí s digitalizací bude i u nás určitým způsobem překonána dřívější, do značné míry monopolní situace, a to i na poli šíření televizního vysílání, které končí spolu s érou analogového vysílání.

Rozvoj technologií, který je mnohem rychlejší než vytvoření a nalezení reálných obchodních a ekonomických modelů pro jejich praktickou aplikaci, je do značné míry i určitým rizikem pro velké i menší telekomunikační společnosti. Vzpomeňme řadu nevyužitých technologií, které ale znamenaly pro řadu společnosti velké náklady a kdy se očekávání vůbec nenaplnila nebo jen z malé části (ad UMTS...ad.).

O perspektivách oboru telekomunikací a o hlavních trendech v oboru se hovořilo nedávno například na akci v Cannes (organ. společnost Gartner). Hlavní myšlenkou bylo mj. i varování pro telekomunikační společnosti, aby se stihly včas úspěšně transformovat. Jednou z možností dalších příjmů je dle diskutujících ná akci například mobilní reklama (v ČR aktuálně podobné kroky zahajuje např.Vodafone). Telekomunikační společnosti se podle firmy Gartner nemohou již déle spoléhat na tradiční praktiky konkurenčního boje , např.snižování cen či marketingové projekty. „...Analytici Gartner vyslovili obavu, že takováto transformace a změna přístupu ke svému obchodování se podaří pouze menší části telekomunikačních společností a 80 % z celkového počtu jich neuspěje. Martin Gutberlet, viceprezident pro výzkum Gartner, řekl: "Mezi 20 % procenty společností, které uspějí, budou ty, které poskytnou zákaznicky orientované služby. Například půjde o interaktivní televizi...“

Žádné komentáře: