Na únorovém setkání Digital Radio Summit 2014 se
diskutovalo o budoucnosti rozhlasového vysílání v digitální éře. Na
konferenci se s optimismem projednávala budoucnost digitálního
rádia v Evropě – především strategie přepnutí na digitální vysílání, nezbytnost
mezinárodní spolupráce, zavedení digitálních rádií v automobilech a pozitivní
prolomení smartphonového trhu pro rozhlas.
Jedním
z hlavních výstupů je shoda účastníku z řad členů EBU a dohodě
o 50% počtu digitálních posluchačů jako limitní hodnotě pro finální dokončení
digitalizace s vypnutím rozhlasového analogu. Norsko, Dánsko a Velká
Británie se shodly na tom, že teprve až když 50%
poslechu rádia bude
digitální, přistoupí se k plné digitalizaci. Norsko již plánuje digitalizaci na rok
2017, Dánsko na rok 2019. Práh 50% platí pro všechny země, které v dohledné době
chtějí vypnout FM vysílání.
K perspektivám rozhlasového
vysílání se ne všichni dívají a vyjadřují optimisticky. Zejména mezi zástupci komerčního
sektoru panují obavy z digitální budoucnosti. Například šéf polského vysílatele
RMF Group (Bauer Media) označil digitální rádio za „velkolepý propadák“, „auto
s dřevěnými koly“ a „pacienta ve vegetativním stavu, kterého při životě udržuje
administrativa a peníze veřejnosti“. Zmínil i vysoké částky, které podle něj polské
veřejnoprávní rádio do digitalizace neefektivně investovalo.
Šéf projektu
RadioDNS Nick Piggott naopak v rámci setkání oznámil strategický průlom,
kdyže Samsung nyní do chytrých telefonů integrují hybridní RadioDNS jako
standard. Hybridní projekt je promován a podporován ze strany EBU.
Žádné komentáře:
Okomentovat