čtvrtek 20. února 2014

Může být reklama na e-cigarety v souladu se zákonem?



Francouzský audiovizuální regulátor CSA  ( " Conseil supérieur de l' audiovisuel " ) v současnosti řeší problém s vysílanými reklamními spoty a product placementem pro elektronické cigarety. CSA se (podobně jako řada podobných institucí) „preventivně“ rozhodl, že nemůže rozhodnout, resp. že není v pozici, aby rozhodl o zákonnosti tohoto typu reklamy a obrátil se proto na ministra zdravotnictví za účelem získání potřebných formálních a legisaltivních  vysvětlení. 

Ministerstvo v médiích  skutečně potvrdilo bezprostřední přijetí ustanovení umožňujících právní kvalifikaci tohoto nového typu výrobku. Kromě toho se nedávno rovněž Evropská komise zavázala k přijetí právního rámce v této oblasti.

Ve Francii článek L. 3511-3 zákona o veřejném zdraví  zakazuje  přímo nebo nepřímo, reklamu nebo propagandu ve prospěch spotřeby tabáku. Nicméně, někteří experti zastávají názor, že e-cigarety měly být kvalifikovány  jako „humánní léčivý přípravek“. Pak by, v souladu s tímto výkladem, mohla být taková reklama bez problémů vysílána.


Žádné komentáře: