úterý 9. listopadu 2010

Většina amerických TV domácností je "HD ready", a to je tak všechno…

56% amerických domácností je vybaveno televizními přijímači, které jsou full HD, resp.HD ready. I přes fakt poměrně značně rozsáhlé programové nabídky v terestrických , satelitních a kabelových sítích, není o HD pořad až tak velký zájem.

Alespoň to tvrdí respektovaná agentura Nieslen ve svých analýzách , podle kterých je jen 13% času, který Američané tráví u TV, věnován pořadům v HD rozlišení. V případě kabelových uživatelů je to pak 19 procent. Podle agentury tak masivní marketing v USA není zatím příliš v podpoře a užívání HD programů účinný. Data z Evropy zatím nejsou v podobném rozsahu dostupné, masivní propagace je však v EU i u nás v plném běhu.

P.S. Sice některé komerční projekty i v ČR propagují HD vysílání ve zpravodajství (i přes všechny opačné prognózy), podle dat z USA je právě zpravodajství v HD na předposledním místě diváckého zájmu z hlediska žánrů (nejmenší zájem u dětských HD pořadů).

Žádné komentáře: