středa 6. října 2010

"Peňazí na digikampaň bude menej... "

Slovensko:Rezort dopravy zoškrtal rozpočet. Budget 1,66 milióna eur bez DPH bude menší o 250-tisíc eur. Peniaze majú vystačiť do roka 2012.

Tomáš Czwitkovics

Rozpočet na informačnú kampaň sprevádzajúcu prechod z analógového na digitálne terestriálne vysielanie bude menší. Rezort dopravy, pôšt a telekomunikácií potvrdil, že s agentúrou B.M.A. vyrokoval zníženie výdavkov na kampaň.

Pôvodný budget vo výške 1,66 milióna eur bez DPH bol okresaný o 250-tisíc eur. Vzhľadom na trvanie kampane a rozsah cieľovej skupiny pôvodná suma nebola závratná. Kampaň sa začala v septembri 2009 a peniaze by mali vystačiť do roka 2012, kedy by najneskôr malo dôjsť k switcho-offu – prenutiu analógového vysielania na DVB-T.

Cieľovou skupinou sú stovky tisícov domácností využívajúcich ako hlavný zdroj TV signálu anténu. Aký je ich aktuálny počet, štát presne nepozná. Vyhodnocovanie účinnosti kampane a prechodu domácností na digitál je sporadické. Naposledy sa uskutočnilo v minulom roku. Podľa tohto prieskumu síce výrazne narástol počet ľudí, ktorý niečo počuli o digitalizácii, no väčšina respodentov stále nemala dostatočné informácie.

Pre porovnanie – v Česku sledujú mieru digitalizácie domácností na kvartálnej báze. Prechod na DVB-T tam však je v pokročilejšej fáze, prieskumy si navyše platia aj súkromné subjekty.

Rezort dopravy dodal, že plánuje aj ďalší monitoring v súvislosti s informovanosťou a mierou digitalizácie domácností.

Žádné komentáře: