neděle 24. října 2010

"A Nova u toho vůbec nemusí být..."

Tento titulek je závěrem sobotního novinového komentáře , který se ohlíží za minulostí ve světle dnešních televizních možností a novinek.... Víkendové vydání Lidových novin se jako jednomu z hlavních témat věnuje problematice televizního vysílání u nás a dopady technologického vývoje na domácí mediální trh. Je zřejmé i posunutí mediální rétoriky - od původních, digitalizaci provázejících titulků o "televizní revoluci", se titulky mění již přímo na "Válku TV".

Z televizní revoluce už je tedy i u nás ( a nejen u nás) „válka“, i když je tím samozřejmě míněn vzrůst konkurenčního prostředí - a to nejen mezi televizemi jako takovými. S postupem digitalizace a zejména s rozvojem nových technologií roste počet lidí, využívajících nové technické možnosti a služby. Lidé se nyní již zcela prakticky učí užívat skutečnou obsahovou i technologickou svobodu a rozšiřující se možnosti výběru.

Proti zastaralé a limitované době analogu nastala postupně soutěž na všech frontách , nejen mezi výrobci obsahu, ale zejména mezi jednotlivými platformami. Navíc nově startuje soutěž i mezi tradičními a novými hráči v rámci příslušných platforem (viz například aktuální změny na satelitním nebi...). A to jsou za dveřmi (anebo již třeba v ČT rovnou na startu:-) i nové kombinace několik technologií v hybridní podobě..... a za dalšími dveřmi pak možný rozvoj mobilního broadbandu, který může ještě více vyostřit konkurenční možnosti i na trhu s "obsahem"


LN :Válka TV: velkým zatápějí ty malé

a komentář na titulní straně: Změna změny 23. října 2010 ,SLOUPEK LN

Samotný vstup TV Nova do české reality byl ve své době takovou revolucí, že se zdálo, že už nic převratnějšího nastat nemůže. Byla to ovšem doba, kdy jsme si zvykali na samotnou možnost změny. Připadala nám jako něco neslýchaného. Změna se postupně stala permanentní, takže už ji tolik nevnímáme. A přitom Nova možná prochází radikální změnou právě teď.

Pár let po jejím nástupu citlivějším duším způsobil šok výskyt mladých lidí, kteří v životě prakticky neviděli veřejnoprávní televizi ČT1, o ČT2 nemluvě.

Koho by napadlo, že za pár let budeme možná konstatovat výskyt mladých lidí, kteří v životě prakticky neviděli Novu?

Může se to stát. S digitálními kanály i k nám dorazil tzv. narrowcasting – už nejsme jedna velká televizní rodina, lidé, zejména ti mladší, si vybírají z mnoha menších kanálů, o kterých část veřejnosti nikdy ani neslyšela.

Pokud se ovšem vůbec dívají na televizi. Před rokem u nás bylo 1,3 milionu uživatelů Facebooku, dnes už jsou jich miliony skoro tři. Polovina z nich je ve věku do 24 let – v této věkové kategorii je nenormální na Facebooku nebýt. A právě to je místo, kde se člověk může dozvědět od ostatních o novém filmu či pořadu, který by měl vidět, a kliknout na něj stejně snadno, jako se dřív svalil k televizi. Technologie to pomalu začíná umožňovat.

A Nova u toho vůbec nemusí být.

MARTIN WEISS

Žádné komentáře: