neděle 11. května 2008

„Bijte na poplach“: Digitalizace v Norsku vede díky konkurenci ke snížení zájmu diváků o dosavadní TV programy

V případě Norska jde podle posledních výzkumů o pokles sledovanosti a zájmu o veřejnoprávní televizní vysílání společnosti NRK. Na základě posledních výzkumu Gallupova ústavu (TNP) volá v médiích současný šéf veřejnoprávní televize NKR1 Hans-Tore Bjerkaas „Bijme na poplach“ . Pokles oblíbenosti veřejnoprávních kanálů je podle výzkumů patrný hlavně u mladšího publika, které se v digitální éře vysílání více přiklání ke komerčním konkurentům TV 2, TV Norge a TV3 a především k dalším novým kanálům. Vedoucí výzkumu Kristian Tolonen norským médiím potvrdil, že pokles popularity je při téměř nezměněném programu všech hlavních hráčů spojen s ukončením analogového televizního vysílání a přechod k rozšířené konkurenční nabídce v éře digitálního terestrického vysílání i dalších digitálních forem. Na rozdíl od jiných států je přechod na digitální vysílání v Norsku nepříliš výhodný i pro veřejnoprávního vysílatele, ale všechny dosavadní hegemoni norského mediálního trhu v éře analogu v nové digitální konstelaci také přichází o diváky.

Přechod na digitální vysílání v Norsku započal ve vybraných regionech v loňském roce a pokračuje postupně až do konce roku 2009, kdy dojde k definitivnímu ukončení zastaralého analogového televizního vysílání. Hlavní město Oslo přechází na plný digitální provoz právě v těchto dnech.

Podrobnosti najdete také na webu digitálního projektu, řízeném příslušnými norskými ministerstvy. Mimochodem jde o web i projekt striktně technologicky neutrální!

Další zdroje: Deník Bergens Tidende a Aftenposten

Žádné komentáře: