sobota 1. března 2008

Evropská směrnice přijata, ministři zemí EU se radí jak ji rozumět a vykládat v praxi.

Seminář Mediální komise PSP vedené poslancem V.Jandákem a ČAEK ve spolupráci s Ministerstvem kultury k nově schválené Směrnici o audiovizuálních službách proběhl ve čtvrtek ve Sněmovně. Šlo o velmi potřebnou a zdařilou akci,na které bylo přítomno i mnoho poslanců a senátorů a která k tomuto tématu zřejmě nebude poslední. Z prezentace MK a z diskuze vyplynula řada zajímavých věcí a potvrdila se určitá nejasnost a nejednoznačnost některých základních definic. Jak bylo potvrzeno, setkávají se nyní příslušní resortní ministři členských států EU nad tím, jak novou směrnici vnímat,chápat, vysvětlovat a co možná nejlépe a nejpřesněji aplikovat v rámci 2leté lhůty do národních právních systémů.

Mediálně frekventovaná problematika v nové úpravě pro využití tzv. product placementu však neplatí ihned, jak se z mediální prezentace v našich médiích v závěru loňského roku zdálo, ale vztahuje se až na díla vyrobená po roce 2009 a také, až příslušné úpravy budou součástí platného právního řádu v ČR.

Zajímavé byly jistě také informace v reakci na rozšíření regulace i na další možnosti šíření mediálního obsahu v rámci elektronických komunikací o možnosti vytvoření jakés „šedé zóny el.komunikací“. Obecně úsměvná je pka prakticky pro všechny část týkající se „hlášení“ členských států o stavu tzv. mediální gramotnosti...

V souvislosti s diskuzí o regulaci médií je jistě zajímavá informace o akci 6.března, kdy se na základě aktivity RRTV a MK uskuteční v prostorách ministerstva seminář či lépe prezentace holandského systému labellingu a prvků ochrany dětí a mládeže před negativními vlivy médií.

P.S. Evropská směrnice " o audiovizuálních službách"

Žádné komentáře: