RACK94AK2HHI). N8vrh obsahuje několik variant řešení.
Právní úprava se týká regulace hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora v televizním vysílání. Zákonem č. 406/2012 Sb., který novelizoval zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, byla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zmocněna k vydání vyhlášky podle § 5 písm y) k provedení § 49 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb.
.................................................................................................................................................................
N á v r
h
Vyhláška ze
dne 2012
o některých
charakteristikách zvukové složky reklam, teleshoppingu a označení sponzora v
televizním vysílání a o způsobu měření hlasitosti zvukové složky reklam,
teleshoppingu a označení sponzora v televizním vysílání
Rada
pro rozhlasové a televizní vysílání stanoví podle
§ 5 písm. y) zákona č. 231/2001 Sb.,
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů,
k provedení § 49 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb.,
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve
znění zákona č. 406/2012 Sb.:
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška upravuje
a)
některé
charakteristiky zvukové složky reklam, teleshoppingu a označení sponzora
v televizním vysílání,
b)
způsob
měření hlasitosti zvukové složky reklam, teleshoppingu a označení sponzora v
televizním vysílání.
§ 2
Některé
charakteristiky zvukové složky reklamy, teleshoppingu a označení sponzora
v televizním vysílání
(1)
Provozovatel televizního vysílání je povinen zajistit,
aby zvuková složka jím vysílaných reklam,
teleshoppingu a označení sponzora vyhovovala požadavkům Doporučení
Evropské vysílací unie EBU-R 128
„Normalizace hlasitosti a povolená maximální úroveň audio signálů“, Ženeva,
srpen 2011 a
požadavkům Technického dokumentu
Evropské vysílací unie EBU Tech
Doc 3343 „Praktické směrnice pro produkci a realizaci v souladu
s EBU R 128“, Verze 1.1, Ženeva, říjen 2011.
(2) Pro účely splnění povinnosti podle odstavce 1
je provozovatel televizního vysílání zejména povinen zajistit, že:
a)
hladina
hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora bude normována na cílovou
hladinu -23,0 LUFS, s maximální odchylkou +/- 1,0 LU a
b)
maximální
povolená skutečná špičková hladina (Maximum Permitted True Peak Level) hlasitosti
reklamy, teleshoppingu a označení sponzora bude -1 dBTP (dB skutečné špičky)
při měření měřicím zařízením odpovídajícím Doporučení Mezinárodní
telekomunikační unie ITU-R BS.1770-2
„Algoritmy pro měření hlasitosti zvukového programu a skutečné špičkové úrovně
zvuku“, březen 2011 a
Technickému dokumentu Evropské vysílací unie EBU Tech Doc 3341 „Měření
hlasitosti: měření ‚EBU Mód’
pro doplnění normalizace hlasitosti v souladu s EBU-R 128“, Ženeva, srpen
2011.
§ 3
Způsob měření hlasitosti zvukové složky reklamy, teleshoppingu a
označení sponzora v televizním vysílání
(1)
Měření hlasitosti zvukové složky reklamy, teleshoppingu a označení sponzora v televizním
vysílání bude zahrnovat měření těchto veličin:
a)
hlasitost (Loudness Level) reklamy, teleshoppingu a označení sponzora,
b)
rozsah hodnot hlasitosti (Loudness Range) reklamy, teleshoppingu a označení sponzora
a
c)
skutečná maximální špičková hladina (Maximum True
Peak Level) hlasitosti reklamy,
teleshoppingu a označení sponzora
při
zohlednění toho, jak jsou obdobné pojmy definovány v Doporučení Evropské
vysílací unie EBU-R 128
„Normalizace hlasitosti a povolená maximální úroveň audio signálů“, Ženeva, srpen
2011.
(2)
Měření hlasitosti zvukové složky reklamy, teleshoppingu a označení sponzora v televizním
vysílání bude prováděno v celé délce reklamy,
teleshoppingu a označení sponzora bez rozlišování na jejich jednotlivé
součásti, jakými jsou mimo jiné řeč, hudba či ruchové efekty.
(3)
Měření hlasitosti zvukové složky reklamy, teleshoppingu a označení sponzora v televizním
vysílání bude prováděno hradlovací metodou podle Doporučení Mezinárodní telekomunikační unie ITU-R BS.1770-2 „Algoritmy pro měření hlasitosti zvukového
programu a skutečné špičkové úrovně zvuku“, březen 2011.
(4)
Měření hlasitosti zvukové složky reklamy, teleshoppingu a označení sponzora v televizním
vysílání bude prováděno měřicím
zařízením splňujícím požadavky Doporučení Mezinárodní telekomunikační unie ITU-R BS.1770-2 „Algoritmy pro měření
hlasitosti zvukového programu a skutečné špičkové úrovně zvuku“, březen 2011 a požadavky Technického
dokumentu Evropské vysílací unie EBU Tech Doc 3341 „Měření hlasitosti: měření ‚EBU Mód’ pro doplnění normalizace
hlasitosti v souladu s EBU-R 128“, Ženeva, srpen 2011, přičemž
zároveň měřicí zařízení, jímž bude prováděno měření rozsahu hodnot hlasitosti,
bude splňovat požadavky Technického dokumentu Evropské vysílací unie EBU Tech Doc 3342 „Rozsah hlasitosti:
měřítko pro doplnění normalizace hlasitosti v souladu s EBU-R128“, Ženeva,
srpen 2011.
§ 4
Účinnost Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. 6. 2013.
JUDr. Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a
televizní vysílání
Žádné komentáře:
Okomentovat