úterý 21. srpna 2007

Zdraží české komerční televize opět cenu reklamy?

V dnešním vydání Hospodářských novin se opět píše o zřejmě další "úpravě" (= zdražení) cen za prodávané reklamní časy na televizi NOVA. Podobně , tedy zdražit, by měla podle autora článku i reklama na televizi Prima. I když definitivní rozhodnutí se dozvíme počátkem října. Dosavadní stav je podle ÚOHS v souladu s pravidly, i když nespokojenost ze strany zadavatelů je zřejmá.

"...Televize Nova bude v říjnu a pak znovu od příštího roku měnit ceník a všechno spěje tomu, že ceny půjdou opět nahoru. Nova chce maximálně vytěžit vzrůstající poptávku (pozn.ZD: a zřejmě také významnou pozici na dosud omezeném mediálním trhu...) , ať jde o reklamu na mobily, auta, drogerii nebo sušenky, což může vzbudit stejný rozruch jako na začátku letošního roku. V lednu Nova předělala ceník, což znamenalo zdražení o 15 až 20 procent...."
Dodejme, že přibližně ve stejné době podle dostupných zpráv došlo i k úpravě cen na straně operátora, který je v současnosti v závěru své dříve značně dominantní pozice na trhu distribuce analogového TV signálu.

Je naprosto jasné, že změny na mediálním trhu jsou potřeba a nová digi novela může tuto změnu ku prospěchu diváků (i trhu) přinést.

Žádné komentáře: