pátek 10. srpna 2007

Jak působí reklama a image značky

Stačí zabalit program do krabičky známé a oblíbené televize, a diváků je více než na jiné méně oblíbené televizní značce...:-)
Myslím, že i v našich mediálních luzích podobný mechanismus funguje, a nejen na děti....

,,,,,,,,,,,,,,,,,,

zajímavý text MFDnes:Dětem chutná, když jídlo vypadá jako od McDonald’s

Chicago - Stačí zabalit jídlo do krabičky s logem firmy McDonald’s a dětem bude hned lépe chutnat. K tomuto zjištění dospěli američtí vědci, kteří při testu nabídli předškolákům stejné pochoutky v povědomém balení McDonald’s a v obyčejném obalu.
Studie se zúčastnilo 63 chlapců a dívek ve věku od tří do pěti let z chudších rodin státu Kalifornie. Pro test experti použili tři položky z tradičního menu McDonald’s, hamburger, kuřecí nugety a hranolky a tři druhy potravin koupené v běžném obchodě, mléko, jablečný džus a mrkev. Dětem pak identické vzorky zmíněných položek přinesli na tácu, přičemž vždy jedna položka byla v krabičce či v kelímku McDonald’s a druhá v neoznačeném obalu. Dětští respondenti měli rozhodnout, co jim chutná lépe.
Vzorky označené logem McDonald’s jasně vyhrály. Nejvíce se tento rozdíl projevil u hranolků, u nichž téměř 77 procent dětí uvedlo, že ty „od McDonald’s“ jsou lepší, zatímco pouhých 13 procent dotázaných si více pochutnalo na druhém vzorku. Mrkev se zdála lepší v obalu od McDonald’s 54 procentům respondentů a jen 23 procent zvolilo mrkev v neoznačeném balení. Autor studie Tom Robinson, který působí jako expert na předcházení obezitě na lékařské fakultě Stanfordovy univerzity, na základě testu dospěl k závěru, že vnímání chuti u těchto dětí bylo „fyzicky pozměněno vlivem značky“. Robinson rovněž vyjádřil podiv nad tím, jak mrňata reklama dokáže ovlivnit.

Pouze dvě ze zkoumaných 63 dětí uvedly, že ještě nikdy restauraci McDonald’s nenavštívily, naopak třetina tam chodí jíst minimálně jednou týdně.„Je to první studie, která jasně ukazuje, jak působí reklama na nejmenší,“ prohlásila Diane Levinová, specialistka na vývoj dětí, která vede kampaně proti reklamám, které jsou na ně směřované.Expert na reklamu z Chicagské univerzity Pradeep Chintagunta nicméně soudí, že by bylo spravedlivější, kdyby při porovnávání děti vybíraly z produktů v obalech firmy McDonald’s a v obalech s jinou oblíbenou ikonou – třeba s Mickey Mousem.„Je to první studie, která jasně ukazuje, jak působí reklama na nejmenší děti.“Diane Levinová, specialistka na vývoj dětí Autor: (ČTK) http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=183&r=ze_svetaa&c=797625

Žádné komentáře: