Budoucnost televize s přechodem na digitální vysílání | | |
Ivan HOFFMAN, redaktor
Přechod z analogového na digitální vysílání dostal včera zelenou od vlády, která schválila návrh novely mediálních zákonů. Podstatné ale je, co v bude svítit na televizním semaforu po jednání v parlamentu. Technicky už dávno není co řešit. Je jasné, že digitalizace přinese vyšší kvalitu a širší nabídku televizního vysílání. Problémy, které digitalizaci brzdí, jsou ryze obchodní. Nová technologie připraví stávající televize o část zisku, protože z reklamního koláče začnou ukusovat další hráči. Čím později, tím lépe, je proto heslem Novy a Primy, zatímco jejich budoucí konkurenti sdružení v Asociaci digitálních televizí jsou za urychlení změny a start svého vysílání ochotni upustit od případných arbitráží kvůli neochráněným investicím. Digitalizaci lze zdržet, nikoli překazit, takže se blíží den, kdy se o televizní diváka rozpoutá nelítostný boj. Mimochodem o to nelítostnější, že televizních diváků ubývá, především ti mladší se začínají stěhovat na Internet a za nimi se určitě bude stěhovat i reklama. Jak nakonec digitalizace a konkurence modernějších médií ovlivní televizi? Možná k lepšímu. Budoucnost asi mají kanály zacílené na užší cílové skupiny, což by mohlo na televizní obrazovky přinést kvalitnější programy než je univerzální bulvár. Televizní budoucnost se ale věští obtížně, protože ve hře je více neznámých, nemění se pouze technologie, také se proměňuje populace, její potřeby a životní styl. Konkurence nemusí televizi zachránit, může ji také zničit. Kdo ví, zda mnoho chudých televizí svede to, co se dařilo několika bohatým, totiž přimět lidi, aby dlouhé hodiny hleděly na obrazovku místo nějaké jiné činnosti, uvidíme.
Žádné komentáře:
Okomentovat