Pražská konference ukazuje budoucnost rozhlasu
Český
rozhlas pořádá ve spolupráci s Evropskou vysílací unií dvoudenní
konferenci o digitálním rozhlasu a multimédiích. V Praze se sešlo přes
100 zástupců mediálních společností z celé Evropy. Ve čtvrtek a v pátek
ukazují, že rádio je moderní médium pro budoucnost.
Zástupce britského komerčního rádia pro děti Fun Kids představil nízkonákladovou stanici, která si v digitálním vysílání našla úspěšný obchodní model. Digitální vysílání nabízející nové služby je podle něj nevyhnutelnou záležitostí: „Pokud se rádio nezmění, najdou si posluchači zajímavý zvukový obsah sami jinde,“ uvedl Matt Deegan s odkazem na služby, jako je Spotify, iTunes Radio nebo TuneIn. Stanice vydělává nejen na klasických obchodních příležitostech, ale čerpá i z nových zdrojů, třeba vlastního YouTube kanálu obaleného reklamou.
Norští kolegové slavili velký úspěch s digitálním klonem své hlavní stanice, který je obsahově stejný jako FM vysílání, jen má jiný hudební obal. Během dvou týdnů Norové vykoupili digitální přijímače, aby mohli stanici NRK P1+ naladit. Stala se díky tomu šestou nejposlouchanější stanicí v zemi, poslouchá ji zhruba 200 000 lidí.
Odpolední část konference představí například experimentální rozhlasovou hru BBC, jejíž děj byl v každé části Velké Británie trochu jiný. Český rozhlas seznámí evropské kolegy se svou multimediální činností. Celou akci zaznamenává videotým veřejnoprávního rozhlasu.
V pátek bude řeč o multimédiích v rozhlasovém vysílání, hovořit budou například zástupci německé WDR nebo nizozemské NPO. Belgický rozhlas RTBF se podělí o zkušenosti se stanicí pro mladé posluchače, která dění ve studiu zprostředkovává prostřednictvím kamer.
Mezinárodní konferenci New Radio Day a páteční Network & Learn hostí Český rozhlas v rámci oslav 90. výročí rozhlasového vysílání. Bližší informace jsou k dispozici na webových stránkách konference.
Žádné komentáře:
Okomentovat