pátek 15. ledna 2010

Telekomunikační balíček v ČR - plánovaný seminář

Odborný seminář ČAEK a MPO
Asociace ČAEK ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu uspořádají 2. března 2010 odborný seminář k reformě předpisového rámce pro elektronické komunikace.
-----------------------
Návrh novely zákona o elektronických komunikacích - úplné leg. znění, rozdílová tabuzlka a zdůvodnění je zde.

Vláda ČR usnesením č. 31 ze dne 11. ledna 2010 schválila návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, a některé další zákony. Těmito zákony jsou: zákon o správních poplatcích, krizový zákon, zákon o hospodářských opatřeních za krizových stavů, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, autorský zákon, zákon o České televizi a zákon o poštovních službách.

Vláda ČR schválený materiál předložila k projednání Poslanecké sněmovně, kde bude projednáván pod číslem 1025. Projednávání v prvním čtení se předpokládá na 67. schůzi Poslanecké sněmovny konané od 26. ledna 2010.

Jedná se o návrh zákona, který již byl vládou ČR v minulosti projednáván a 3. listopadu 2008 usnesením č. 1331 schválen a následně předložen jako vládní návrh Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Po vyslovení nedůvěry vládě Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR byl z druhého čtení stažen bývalým ministrem Ing. Martinem Římanem na základě zmocnění v usnesení vlády č. 449 ze dne 20. dubna 2009.

Tento návrh reaguje na zkušenosti vyplývající z více jak čtyřleté aplikace zákona o elektronických komunikacích. Z významných změn předkládané novely uvádíme zejména:

zavedení možnosti změny a odnětí přídělu rádiových kmitočtů. V současné době není možné měnit či odnímat příděl rádiových kmitočtů. V případě jeho nevyužívání je trvale blokována část rádiového spektra. Stát tak nemůže zajistit účelné využívání tohoto omezeného přírodního zdroje.
sjednocení způsobů úhrad nákladů na poskytování univerzální služby. Dosud náklady na poskytování této služby hradí zejména operátoři prostřednictvím účtu univerzální služby, do kterého sami přispívají, nebo stát u zvláštních cenových plánů pro zdravotně postižené osoby. Je třeba zdůraznit, že poskytování této služby ukládá operátorům ve veřejném zájmu stát. Proto by i stát měl nutné náklady podnikatelům hradit. Navrhuje se proto sjednocení financování poskytování univerzální služby ze státního rozpočtu.
Předložený návrh dále upravuje:

zrušení zákazu křížení vlastnictví v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání;
zrušení omezení vlastnictví sítí elektronických komunikací pro šíření rozhlasového a zemského digitálního televizního vysílání v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání;
zrušení poplatků za příjem digitálního televizního vysílání prostřednictvím společné televizní antény v autorském zákoně; možnost sankcionovat tzv. "jiné provozovatele" poštovních služeb v zákoně o poštovních službách.

Žádné komentáře: