čtvrtek 14. ledna 2010

Španělské veřejnoprávní televizi se po ukončení vysílání reklam zvedla sledovanost

Španělská hlavní veřejnoprávní televizní stanice TVE1 zažila po 1.lednu výrazný nárůst sledovanosti poté co přestala vysílat reklamy. Stanice získala podíl sledovanosti ve výši 19,5 procent během prvních 10 dnů v roce ve srovnání s 16,6 procenta v průběhu celého měsíce prosince. Nejvyšší nárůst a tím i hodnocení od diváků si získaly filmy (až 30,5 procenta v prime timu).

Minulý rok Evropská komise upozornila, že Španělsko čelí možné žalobě kvůli nedodržování limitů pro podíl reklamy ve vysílání, který překračoval povolených 12 minut reklamy za hodinu. S nástupem socialistické vlády José Luise Rodrígueze Zapatery došlo v průběhu loňského roku s účinností od 1.1.2010 k úpravám podmínek pro veřejnoprávní vysílání. Konec příjmů z reklamy pro veřejnoprávní média je kryt výnosy z nových daní, které nově platí soukromé televize a telekomunikační operátoři. Ani tento nový systém zatím není podle úředníků Evropské komise zcela v pořádku a v této věci probíhá primární bruselské šetření...

Žádné komentáře: