pátek 21. listopadu 2008

Finsko aktuálně rok po ukončení analogu v čele digitálního žebříčku v Evropě, v ČR klesá zájem o TV

IP a RTL Group zveřejnily 15. „Television – International Key Facts“: s názvem Fernsehen meistgenutztes Medium, steigende Digitalisierung.
Již 15. roční zpráva o stavu médií , nyní zejména se zaměřením na digitální média, byla prezentována Německu. Dokument vycházel z podkladů od více než 900 provozovatelů televizního vysílání v Evropě, Japonsku a v USA.

TV – Běžný divák podle průzkumů sleduje televizi v průměru až 225 minut denně, což je setrvalá hodnota v posledních letech.Stejně tak nová data potvrzují, že o sledování televize je větší zájem na jihu Evropy proti zbylým částem. Prime time je všude stejný a to v době od 19 -22 hodin.

POZN.: V ČR zájem o sledování televize podle aktuální zprávy ATO klesá (čtk) - Co se týče délky sledování televize za celý den, letos v říjnu strávili lidé u obrazovek svých televizorů v průměru tři hodiny a 21 minut denně

Digitalizace –V roce 2007 využívalo v Evropě 40,8% domácností příjem digitální televize. ( Z toho Satelit (42 %), Terestrika (38 %), Kabel (16 %) a Internet / IPTV (4 %). Největší digitální "penetraci" má nyní Finsko 88,0 a Velká Británie s 83,2%.

Podle různých studií jsou přirozeně i výsledky (nebo alespoň zpráv v médiích..)
Velká Británie vede v digitalizaci a HDTV
a z digimedia.sk: Fínsko sa prvýkrát dostalo na čelo rebríčka európskych krajín, ktoré pokročili najďalej v prechode na pozemské digitálne televízne vysielanie. V súčasnosti dosiahlo 88-percentnú penetráciu digitálu a predbehlo tak Veľkú Britániu (s penetráciou 83,2 %). Vyplynulo to z aktuálneho vydania Television – International Key Facts z dielne spoločnosti IP.

Podľa informácií portálu Broadband TV News koncom roka 2007 bolo 40,8 % domácností v krajinách Európskej únie schopných prijímať digitálny signál. V súčasnosti stále vedie satelitný digitálny príjem (42 %), dobieha ho terestriálny digitálny príjem (38 %). Káblový príjem zaostáva (16 %), najmenšiu penetráciu má IPTV (4 % domácností EÚ).

Žádné komentáře: