středa 6. února 2008

Dosavadní dominantní operátor televizního vysílání mediálně vystrašil i klidné lázně na západě Čech

Digitalizace. Problém lázní, s nímž se vůbec nepočítalo?
6.2.2008 Karlovarský deník str. 2 IVANA KALINOVÁ

Analogové vysílání by mělo skončit v roce 2010. Přijdou Karlovaráci o signál?
"... mají se Karlovy Vary obávat, že zůstanou bez digitálního signálu? Ne, ale ano.„Termín technického plánu přechodu na digitalizaci ještě není přesně stanoven. Nyní se do návrhu zapracovávají připomínky. Definitivní pokyn musí vydat vláda svým nařízením,“ vysvětlila Dana Merklíková, mluvčí Českého telekomunikačního úřadu. Podle Lubomíra Suji z téže společnosti lze názor, že by 1,5 milionu diváků přišlo o televizní signál, vnímat jako nátlak na státní orgány, aby vyhověly některým požadavkům... „

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Zdeňku, co jste pro českou digitalizaci udělal praktického? -místo toho, abyste neustále kritizoval určité subjekty na digitalizaci se podílející??? Nám českým občanům jde přeci o to, mít kvalitní příjem televize. Většinu lidí ani tolik netrápí, zda analogovou či digitální, a tak se zdá nejdůležitější, aby nedošlo k výpadkům a digitalizace proběhla hladce a bezproblémově. Již nějakou dobu sleduji vývoj situace okolo přechodu na digitální vysílání a trochu mě mrzí, že jste neustále tvrdil, že máte vše dohodnuto s operátory, a teď vidím v denním tisku, že tomu tak není...
Nicméně, nebylo by lepší zaměřit se na účel věci, spíš než na hledání viníka zpomalení digitalizace??? Odpovězte si sám.

divačka ze Zlína

Zdeněk Duspiva řekl(a)...

viníka nehledáme (navíc jsou v mnoha případech dávno známi, subjektivně i objektivně, ale není to vůbec důležité), ale snažíme se potíže ,a překážky řešit a odbourávat. V této věci jsem přidal zprávy z tisku, ve kterých mj. probíhá snaha věci ovlivňovat pR formami a za činnosti lobbistů, a čistě ve svůj prospěch, což je celkem běžné. Je to nutné takto chápat, stejně jako jasné pragmatické důvody pro různé kroky a aktivity. S operátory se samozřejmě jedná i dál,ale je to celkem tvrdý business, kde jde v první řadě o peníze, nálady či emoce zde nefungují. Někdo hledá potíže a jiný subjekt se snaží hledat řešení. Celkovým cílem je zvládnout opravdu mimořádně komplikovaný přechod bez větších problémů. Na druhé straně lze těžko někoho nutit do něčeho , o co ve skutečnosti nestojí. Divák je snadným prostředkem ve spolupráci s médii jak dosáhnout vlastních zájmů, a negativní kroky jsou tím mediálně nejsnažším. V TPp v rámci svých kompetenmcí hledáme co nejsnažší a nejschůdnější způsob přechodu, jak to fyz.podmínky umožňují. Věřím, že výlsedke dá ČTÚ v dobré formě, schůdné pro zájemce o digitalizaci. ZD