pátek 17. června 2011

"Dohoda o reklamě v ČT se mění. Vychází vstříc Nově"

Nová dohoda koaličních stran o výrazném omezení reklamy ve vysílání ČT na kanálech s minimální sledovaností vychází podle serveru aktualne.cz vstříc požadavkům, jak je vyslovil za komerční stanice ředitel Novy.
"Nám by nevadila omezená reklama na kanálu ČT2 a ČT4, pokud by to šlo na podporu kultury a sportu," prohlásil v rozhovoru Jan Andruško.
A s tím také nový návrh počítá: ČT bude výnosy z reklam na ČT2 převádět na Státní fond kultury ČR a peníze za reklamu na ČT4 použije "na výrobu a vysílání pořadů se sportovní tematikou", jak se píše v dohodnutém návrhu.
Ostatně i na ČT2 a ČT4 bude reklama dál podstatně omezena v hlavním vysílacím čase.
"Vysílání reklam nesmí v době od 19:00 do 22:00 překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny na žádném z těchto kanálů," píše se v návrhu.

Bez teleshopingu i reklam na webu

Původně také měl zůstat v ČT i dál teleshoping, a to v rozsahu 2 až 3 procenta vysílacího času. Nová dohoda ho škrtá úplně. "Provozovatel televizního vysílání ze zákona (tedy ČT - pozn. A.cz) nesmí do vysílání zařazovat teleshoping," uvádí návrh zákona.

A skončí zcela reklama na všech webových stránkách veřejnoprávní televize: "Česká televize nesmí umísťovat obchodní sdělení na své internetové stránky, pokud nejsou součástí audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání."

Žádné komentáře: