čtvrtek 5. května 2011

Téma (nejen) Mediáře - "Začíná další boj o Českou televizi"

....Komerční média hrubě podcenila důsledky komplexní digitalizace mediálního prostoru. Printy byly přesvědčeny o své nesmrtelnosti a televize se soustředily jen na zpomalování terestrické digitalizace. Hájily a dosud hájí svůj analogový distribuční monopol. Podržely si onu scestnou strategii digitalizace jako prosté změny distribuce signálu.

Dnes jsou všichni zaskočeni. To, co jsme věděli již v roce 2005, najednou objevují až dnes. Za ČT je sedm let tvrdé práce a díky tomu má náskok. S minimálními náklady maximální výsledek. Díky našim zkušenostem vidíme, do jakých slepých uliček se komerční média vydávají, jaké sumy vynakládají s mizivým výsledkem. Znovu se potvrzuje, že dobrá strategie skoro nic nestojí a hodně ušetří.


Česká televize se nesnaží v oblasti Nových médií konkurovat komerci. Má však smůlu v tom, že jí nastavuje zrcadlo, ve kterém je vidět, že česká komerční média digitalizaci příliš nezvládají. Na takovou skutečnost jsou možné jen dvě reakce. Dohnat ztracený čas, vytvořit životaschopnou strategii a začít ji intenzivně realizovat anebo rozbít zrcadlo. To druhé je jednodušší a lacinější. Odtud pramení snaha vytvořit z Nových médií ČT problém, byť reálně neexistuje.

Podtrženo, sečteno. Česká televize nemá z pohledu Nových médií žádné komerční ambice. Česká televize nevytváří speciální obsah, veškeré její aktivity souvisí s vysíláním a Nová média jsou doplňkovou službou a marketingovým a informačním nástrojem souvisejícím s vysíláním ČT. Tak tomu bude i v budoucnu. ....



http://www.mediar.cz/zacina-dalsi-boj-o-ceskou-televizi/

http://www.mediar.cz/tema/televize/

Žádné komentáře: