NKS v rámci připravené komplexní kampaně navrhla uspořádat také sérii „doškolení“ a odborná setkání především se servisními formami a prodejci i s dalšími experty, primárně v oblastech, kde dojde v roce 2009 k vypnutí analogového vysílání. Akce se uskuteční buď přímo autonomně „v režii“ NKS, ale většinou ve spolupráci a za participace dalších partnerů, mj. i tak jak bylo již dříve komerčním partnerům nabídnuto a o čem se jedná delší dobu i s přípravným výborem a nyní i s řádným představenstvem DIGI Koalice.
Ukazuje, že ne všechny odborné firmy mají stále dostatek informací, resp. je mnoho detailních a praktických informací, které je dobré si společně vyměnit a případně zjištěných problémů najít společná řešení. Jde zejména o aktuální technické poznatky se spuštěním vysílačů, které již od podzimu komunikují Radiokomunikace i Česká televize, a také výsledky reálného měření v terénu (státní orgány i privátní firmy). Již nyní probíhá řada setkání na bázi privátních projektů, během kterých se mj. ukazuje například i to, že ne všechny negativistické informace v technické rovině jsou zcela pravdivé.
Již 13. ledna se pak uskuteční další tradiční Digitální milníky, organizované vydavatelstvím Sdělovací Technika , nyní nově v kinosále České televize v Praze. Ve hře je i možnost přenosu do vysílání České televize, která velmi aktivně jak ve spolupráci s NKS, tak všemi vlastními projekty podporuje digitalizaci. Nyní se například rozbíhá dohodnutá výroba 10 videonávodů k řešení hlavních úskalí praktického přechodu na digitální vysílání, zejména na straně diváků. A jsou připravovány i další projekty, určené pro diváky prostřednictvím televizní veřejnoprávní obrazovky.
S televizí Prima se mezitím v rámci společných jednání podařilo sladit postup a podporu, i ze strany NKS, především při řešení přednostního digitálního projektu v oblasti Prahy (Vokovice) spouštěného již v těchto dnech - více informací již velmi brzy v připravované zprávě pro média a pro další subjekty. Zatím se hledá řešení zjištěných potíží u jednoho typu televizorů, které identifikovali technici televize ve spolupráci s diváky. Důležitá jsou jednání o synergii některých mediálních projektů a informačním propojení.
Také televize Nova spuštěním vysílání programu NOVA CINEMA k 15.12. a souvisejícími marketingovými kampaněmi aktuálně přispěje k dobru digitalizace, zejména přitáhnutím dalších diváků. Zcela jistě je pak pro podobně naladěné diváky i pro všechny další lákadlem přibližující se start další, reálně opravdu nové televize TV Barrandov - od 11.1.Nadějné jsou i přísliby komerčních TV k informační kampani.
Na 22.ledna 2009 je již naplánováno další setkání s techniky a odborníky s praxe, které proběhne v režii ČRa a České televize, včetně připravovaného přenosu ve vysílání České televize. Jde zejména o prezentaci výsledků dosavadních měření v terénu a zjištěné údaje ve vztahu ke skutečnému stavu digitálního vysílání. V zásadě podle výsledků pravidelných jednání NKS s operátory nejsou potvrzeny žádné z některých vážně vyznívajících zpráv.
Odkazy
- CDG
- Czech-Under Net PF
- DIGI kampaň Státní info web
- DIGI KOALICE
- DIGI příjem (studentský web)
- DIGI u nás...( Projekt ukončen)
- digitalNews.sk
- Digitální televize.cz
- DVB-T SHOP + info
- Evropská komise - direktoriát pro IT a média
- Hermes DIGI
- http://www.ceskamedia.cz
- http://www.digitalnitelevize.cz
- http://www.digizone.cz
- Ing. Soukenka - Spectrum management a dividenda
- Louč
- NEW - DIGITÁLNÍK
- Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR
- Slovensko DIGImedia
- Slovenská média
- Tasemnice
- Technet - digitální televize (jak dobře nakoupit)
- Univerzita
- www.digitalne.tv
- ČRo Digital
- ČT Digital
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat