Média čekají zlé časy a je zřejmé, že se tento trend České republice nevyhne. Je to patrné z mnoha tendencí i třeba jen z vyjádření či analýz v médiích. Patrné je to podle některých komentátorů v tisku i na jednání a chování řady kompetentních lidí z médií, kde je nervozita patrná téměř ve všech krocích. Nejde ani tak o hledání nějakých viníků současných či budoucích potíží, ale o snahu předejít problémům, jejichž míra je poměrně těžko definovatelná a kdy řada událostí probíhá mnohdy zcela iracionálně. A například mě blízká problematika digitalizace je nyní v řadě případů ve svých převážně dlouhodobých důsledcích pro řadu subjektů spíše až druhořadým problémem.
„...Tři čtvrtiny Čechů se bojí, že přijdou o zaměstnání a nebudou schopni splácet své dluhy. Světová finanční krize tuto obavu ještě zesiluje. Většina firem totiž propouštěním zaměstnanců snižuje náklady a řeší tím očekávaný pokles poptávky... Lidé mají dluhy... Jen u bank a dalších finančních institucí měli Češi v říjnu dluhy přes 853 miliard, což je téměř o 175 miliard korun více než před rokem. Experti se navíc shodují, že čeští zaměstnanci nejsou na období otřesů na pracovním trhu příliš dobře připraveni. Jejich závěry potvrzuje i analýza trhu práce, kterou zpracoval Český statistický úřad (ČSÚ)...“
„.. Autor: ČTK 30.11. 08:06 "... Někteří vydavatelé časopisů na tuzemském trhu se obávají, že současná světová finanční krize bude mít v příštím roce dopad na jejich příjmy pocházející ze značné části z reklamy a na činnost jejich firem. .. Nepřijímáme zaměstnance... výkonný ředitel vydavatelství Bauer Media (BM) Jaromír Skopalík přiznal, že krize se na příjmech z inzerce počínaje říjnem projevila, i když zatím pouze kosmeticky a z pohledu celoročních příjmů nepodstatně...“
„... První oběť krize: bezplatný deník 24 hodin končí..!
a dochází i na televize, zatím například MTV, resp. její vlastník koncern (kromě MTV vlastní například i Paramount film studios), propouští 7% zaměstnanců (zdroj AFP). Některé televize v ČR podle médií již nyní plánují také určité nákladové redukce, ale zatím ze zcela jiných důvodů.
Je zcela zřejmé, že například pokles poptávky a s tím i výroby nových aut se projeví i ve sféře zadavatelů reklamy (byť možná paradoxně by při úbytku poptávky měla být reklama významným nástrojem na její podporu, samozřejmě vč. poklesu cen:-). Pro firmy umístěné na akciovém trhu se navíc na jejich výsledcích projeví pohyby na investičních trzích, často v souvislostech se zahraničními trhy i trendy.
A aktuální "Týden na pražské burze"
Lepší časy v nedohlednu
Odkazy
- CDG
- Czech-Under Net PF
- DIGI kampaň Státní info web
- DIGI KOALICE
- DIGI příjem (studentský web)
- DIGI u nás...( Projekt ukončen)
- digitalNews.sk
- Digitální televize.cz
- DVB-T SHOP + info
- Evropská komise - direktoriát pro IT a média
- Hermes DIGI
- http://www.ceskamedia.cz
- http://www.digitalnitelevize.cz
- http://www.digizone.cz
- Ing. Soukenka - Spectrum management a dividenda
- Louč
- NEW - DIGITÁLNÍK
- Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR
- Slovensko DIGImedia
- Slovenská média
- Tasemnice
- Technet - digitální televize (jak dobře nakoupit)
- Univerzita
- www.digitalne.tv
- ČRo Digital
- ČT Digital
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat