Rada pro rozhlasové a
televizní vysílání
ve spolupráci s Českou
televizí a Českým rozhlasem
pořádá konferenci
Mediální reflexe
pořádanou ve dnech 24. - 25.
září 2013 v Telči
(Jezuitská kolej, Náměstí
Zachariáše z Hradce 2)
Program konference
Úterý 24. září
Hlavní panel: Volby a jejich
mediální obraz (předvolební vysílání, volební zpravodajství, prezentace
politických stran atd.)
Moderuje: Jan Pokorný
Členové panelu: Josef Fišer,
Kateřina Kalistová, Štěpán Kotrba, Jaromír Volek,
Jakub Železný
Odpolední panel 1: Klasifikace
audiovizuálních produktů podle věkových skupin (labelling)
Členové panelu: Vilma Hušková,
Miloš Mistrík, Vlasta Roškotová, Petra Smolíková
Odpolední panel 2:
Stereotypy a mýty v médiích
Členové panelu: Jarmila Balážová,
Věra Čarná, Jan Křeček, Pavel Kubina,
Lenka Vochocová
Středa 25. září
Hlavní panel: Role,
postavení a možnosti médií veřejné služby v současném mediálním prostředí
Moderuje: Jakub Železný
Členové panelu: Peter Duhan,
Petr Dvořák, Jan Jirák, Václav Mencl, Petr Obrovský
Anotace jednotlivých panelů:
Panel 1 – Volby a jejich
mediální obraz (předvolební vysílání, volební zpravodajství, prezentace
politických stran atd.)
Rozhlasové a televizní vysílání
hraje významnou roli při utváření veřejného mínění a to především v čase před
volbami. Jakým způsobem lze zajistit, aby předvolební vysílání bylo objektivní
a vyvážené? Na základě jakého klíče jsou zváni hosté do předvolebního vysílání?
Co je a co není politická reklama?
Panelisté: Josef Fišer
(sociolog), Kateřina Kalistová (předsedkyně RRTV), Štěpán Kotrba (mediální
analytik), Jaromír Volek (Katedra mediálních studií a žurnalistiky FSS MU),
Jakub Železný (ČT)
Panel 2 – Klasifikace
audiovizuálních produktů podle věkových skupin (labelling)
V současnosti neexistuje v ČR
systém klasifikace audiovizuálních produktů podle věkových skupin, tzv.
labelling, byť se o toto téma dlouhá léta zajímají jak legislativní, tak
exekutivní složky státu. Proč zatím nebyl zaveden nástroj, který významným způsobem
přispívá k ochraně dětí a mladistvých před nevhodným obsahem a umožňuje rodičům
rychlou orientaci v nabízených pořadech?
Panelisté: Vilma Hušková
(RRTV), Miloš Mistrík (předseda slovenské Rady pre vysielanie a retransmisiu),
Vlasta Roškotová (ATO), Petra Smolíková (Ministerstvo kultury)
Panel 3 – Stereotypy a mýty v
médiích
Žena pečovatelka, nepřizpůsobivý
Rom, Rus mafián, hloupá blondýna, zdravotně postižený chudáček. Stereotypy jsou
součástí sociální konstrukce reality, nicméně ne každý stereotyp pomáhá ve své
jednoduchosti k lepší orientaci ve světě. Jakým způsobem pracují média se
stereotypy a jak nebezpečná stereotypizace určité skupiny může být?
Panelisté: Jarmila Balážová
(Romea), Věra Čarná (Newton Media), Jan Křeček (Institut komunikačních studií a
žurnalistiky FSV UK), Pavel Kubina (FTV Prima), Lenka Vochocová (Institut
komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK)
Panel 4 – Role, postavení a možnosti
médií veřejné služby v současném mediálním prostředí
Co odborník, to definice veřejnoprávnosti.
Média veřejné služby ovšem nemohou rezignovat na plnění této specifické funkce,
kterou ve společnosti mají. Jak plní Česká televize a Český rozhlas svou veřejnoprávní
úlohu? Jakým výzvám čelí veřejnoprávní média v dnešním mediálním prostředí? Jak
rozvoj technologií ovlivňuje, a do budoucna bude ovlivňovat, podobu a program
vysílání?
Panelisté: Peter Duhan (ČRo),
Petr Dvořák (ČT), Jan Jirák (Institut komunikačních studií a žurnalistiky FSV
UK, MUP), Václav Mencl (předseda Volebního výboru PS PČR), Petr Obrovský (ČT)
Poznámka:
Žádné komentáře:
Okomentovat