Televizní trh v České republice čekají velké změny. Do 11. 11. 2011 s největší pravděpodobností skončí reklama na programu ČT1. Inzerce zůstane pouze na méně sledovaných programech ČT2 a ČT4. Pro mediální společnost CETV se jedná o velmi důležitou kurzotvornou zprávu, která zůstává v pozadí současné dluhové krize. Zmenšení celkového vysílacího času reklam s největší pravděpodobností vyústí ke zvýšení cen. Efekt se pozitivně projeví v hospodářských výsledcích skupiny CME. Z příjmů z reklamy půjde do státního fondu kinematografie cca 2 % zisků.
S návrhem přišli zástupci dvou hlavních konkurentů, Nova a Prima. TV Barrandov, třetí nejvýznamnější soukromá tv stanice, se k návrhu nepřipojila. Ztráta části zisků by se mohla negativně projevit už v tak napjatém hospodaření společnosti. TV Barrandov se nachází na podobné cestě jako Z1, kdy majitel musel neustále doplňovat finance na provoz společnosti. Konec konkurence znamená opět plusové body pro CETV.
Často zmiňované dluhové zatížení skupiny CME může být rychle překonáno silnějším oživením ekonomik střední a východní Evropy. Konsolidace mediálního sektoru se projevuje v rámci celé střední Evropy, kdy i např. v Polsku je na prodej 56 % akcií TVN. V rámci spekulací se vytváří prostor pro Time Warner, která vlastní významný podíl v CETV. I z pohledu technické analýzy se mi jeví akcie společnosti na velmi zajímavých úrovních. V současné době považuji akcie společnosti na cenách pod 330 Kč jako velmi atraktivní k nákupu.
Žádné komentáře:
Okomentovat