Zahájení free-to-air platformy následovalo po neúspěchu původní pay-TV ( Quiero TV,- od května 2000).
Přechod na digitální TV je ve Španělsku považován za úspěšný – podle aktuálních údajů , zveřejněných promo organizací Impulsa TDT, dosáhla na konci února 2010 penetrace DVB-T 83,6% domácností. Celkem bylo od roku 2005 prodáno 27,2 milionu přijímačů pro DVB-T a odhady uvádějí předpoklad prodeje dalších cca 2 milionů prodaných v průběhu měsíce března. DVB T dosáhlo ve finále pokrytí 98,61% populace pro veřejnoprávní vysílání a 98,18% populace pro komerční vysílací služby.

Úroveň spokojenosti diváků je podle aktuálních výzkumů velmi vysoká. Celkovou spokojenost s DVB-T vyjádřila většina diváků - podle průzkumu dali respondenti digitálnímu ter. vysílání rating 6,6 (ve stupnici od 1 do 10). Kromě toho 87% respondentů považuje kvalitu vysílání v DVB-T lepší než v analogu. 78% respondentů pak bylo spokojeno nebo velmi spokojeno s úrovní informací o celém procesu.
Vládní odhady hovoří o celkových nákladech (stát, diváci, provozovatelé TV, výrobci a operátoři) na cca 12 miliard €. Stát kromě informační kampaně podporoval regionální vysílání a s ním související náklady. V rámci procesu vzniklo mj. téměř 40 000 nových pracovních příležitostí.
V současné době podobně jako v dalších státech vč. ČR řeší místní vláda koncept další fáze přechodu a rozvoje služeb v HD.
Žádné komentáře:
Okomentovat