úterý 31. ledna 2012

Výdaje na televizní reklamu loni stouply o 18%, ale jen na Slovensku

Výdaje na reklamu ve slovenských celostátních televizích bez zohlednění slev, barterů a bonusů loni stouply o 18 procent na téměř 550 milionů eur (13,9 miliardy korun). Vyplývá to z údajů společnosti TNS Slovakia. Trh s televizní reklamou navzdory růstu nedosáhl ani polovinu předkrizové úrovně. Nárůst výdajů na reklamu v televizních stanicích patrně souvisí se zvýšením cen. Podle monitoringu TNS Slovakia počet odvysílaných spotů stoupl jen o dvě procenta a celková délka odvysílané reklamy se zvýšila pouze nepatrně na 4038 hodin. Nejvíc reklamy vysílala soukromá televize Joj na svém hlavním kanálu, následovaná televizí Markíza. Největší rozpočet na televizní reklamu měli podle agentury mobilní operátoři, kteří propagovali telekomunikační služby. V žebříčku je pak následovala reklama na bankovní produkty, auta, léky a maloobchodní řetězce. V roce 2008, tedy před vypuknutím globální ekonomické krize, dosáhla hodnota reklamního televizního trhu na Slovensku 1,35 miliardy eur. Z dřívějších údajů agentury rovněž vyplývá, že o rok na to výdaje na reklamu v televizích spadly o 44 procenta. Pokles se nezastavil ani v roce 2010, kdy televize ale změnily obchodní politiku při prodeji reklam, a proto údaje nejsou s předchozím obdobím zcela srovnatelné.

Žádné komentáře: