EU 33/15- Evropská komise otevřela veřejnou konzultaci ke Směrnice 2010/13/EU o audiovizuálních mediálních službách (SAMS) - Mediální rámec pro 21. století. Cílem této konzultace je získat zpětnou vazbu na to, které části uvedené směrnice v současné době svému účelu vyhovují, a shromáždit podklady a odborná stanoviska o budoucnosti politiky mediálních služeb.
Konzultace se
zaměřuje zejména na konkrétní otázky jako například: Jak dobře pracuje
současný audiovizuální rámec, měl by se nějak zlepšit? Jakou roli
a odpovědnost by měli mít hráči na trhu (TV účinkující, sdělovací
operátoři, internetové služby). Jak nejlépe můžeme chránit diváky,
zejména děti, před reklamou v audiovizuálním online světě? Cílem
této konzultace jsou konkrétní zkušenosti a zpětné vazby od
zúčastněných stran a také od diváků samotných jako uživatelů
audiovizuálních médií jako například televizních programů a online
služeb Netlflix, iTunes, YouTube, DailyMotion, HBO a tak dále. Komise
posoudí přidanou hodnotu zásahů ze strany EU v této oblasti, a jaký byl
stávající rámec efektivity doposud. Z hlediska oblasti působnosti se
směrnice vztahuje zejména na subjekty televizního vysílání.
Na základě výsledků této veřejné
konzultace Komise určila, že při provádění hodnocení a přezkumu směrnice
bude třeba zohlednit následující otázky:
1. zajištění
rovných podmínek pro audiovizuální mediální služby;2. zajištění optimální úrovně ochrany spotřebitelů;
3. ochrana uživatelů a zákaz nenávistných projevů a diskriminace;
4. podpora evropského audiovizuálního obsahu;
5. posílení jednotného trhu;
6. posílení svobody a plurality sdělovacích prostředků, přístupu k informacím a dostupnosti obsahu pro osoby se zdravotním postižením.
Oblast
působnosti směrnice se ale vztahuje i na subjekty televizního vysílání
a služby na požádání jako například Netflix, ale netýká se internetových
služeb. Budoucí trendy je možné spatřovat v nárůstu internetu a také
internetové reklamy. Nárůst zaznamenala také video reklama.
Regulace
na tomto poli má přímý dopad na občany a byznys. Každodenně sledujeme
média za účelem získání informací či jen pro zábavu. Audiovizuální média
mají zároveň velký potenciál růstu.
Poprvé
je nabídnuta respondentům širší škála možností pro lepší vypovídací
schopnost. Kromě toho mohou zaslat své vlastní náměty jak zlepšit
legislativu a poskytnout Komisi své vlastní osobní zkušenosti týkající
se audiovizuálních médií.
Konzultační dokument s otázkami k této problematice je k dispozici v českém jazyce v docx verzi v příloze této stránky.
Termín pro připomínky od 06.07.2015 do 30.09.2015
Další informace o této konzultaci a další doprovodné dokumenty jsou dostupné na stránkách EK zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat