čtvrtek 8. července 2010

V.Británie opouští rok 2015 jako plánované datum pro konec rozhlasového analogu

Vláda Spojeného království dnes oznámila, že plánovaný termín rozhlasového ASO ( 2015 ) asi nebude pevně stanovena bude zřejmě posunut podle reálného zájmu diváků, resp. posluchačů.

Ministr komunikací britské vlády Ed Vaizey řekl, že se zatím v podstatě nenašel atraktivní způsob jak motivovat diváky k většímu zájmu o digitální rozhlas v T-DABU.

K definitivnímu stanovení termínu konce analogového rozhlasového vysílání bude podle aktuálního stanoviska britské vlády možné přistoupit, až bude dosažena hranice 50% posluchačů s digitálním příjmem. DAB rádia v současné době tvoří ve V.Británii asi 15 procent ze všech přijímačů.

Méně pesimističtí na rozdíl od vlády jsou zástupci průmyslu, kteří věří, že díky „akčnímu plánu“ je reálné podpořit posluchačský zájem a dosud uvažované termíny splnit. Očekává se současně ale větší aktivita a zapojení vlády do celého projektu.

P.S. Původní plán vznikl ještě za labouristické vlády.

Vypnutí rozhlasového analogového signálu by se dotklo posluchačů s asi 50 až 100 milióny rozhlasových přijímačů a současně také cca 20 milionů přístrojů v autech.


Aktuální digitální rozhlasová strategie BBC:

Tim Davie, BBC Director of Audio & Music ( řeč na the Intellect Consumer Electronics Conference,), podpořil za BBC vládní "Akční plán pro digitální rozhlas":

• Significantly improving DAB coverage, confirming the addition of 61 new BBC national DAB transmitters by mid-2011. This will:
– increase the BBC’s in-home coverage to at least 92% of the UK population (from approx 85% currently)
– provide good in-car coverage for around 93% of the UK’s motorway network (from 83% today)
– include four new transmitters to achieve FM-equivalent coverage level of around 99% population and road coverage within the M25 (from around 89% today).
• Evaluating ways the BBC might find funding to fill in all of the major gaps in UK motorway coverage to broadly match current FM stereo coverage
• Creating a plan to improve the impact of the BBC’s digital radio portfolio, using the proposed relaunch of Radio 7 as Radio 4 Extra as an example of how closer links to analogue networks and new editorial ideas could lead to a stronger portfolio
• Offering the expertise of BBC Research & Development to work with sector to tackle biggest technical issues facing the industry, such as aftermarket in-car DAB radios
• Increasing funding in marketing for digital radio platforms – DAB, DTV and online – including:
– committing to running at least two large-scale campaigns supporting digital radio each year, increasing as and when switchover approaches– ensuring that digital-only services receive a bigger share of total marketing activity
- Confirming the launch later this year of the Radioplayer – a single online console that will offer all UK radio in one place

Další podrobnosti později

Žádné komentáře: