úterý 28. října 2008

Krize. Nehoda, která se musela přihodit... dotkne se i médií?

Pro českou ekonomiku stejně jako pro celý okolní svět nastává poměrně složité období, které se zcela jistě dotkne i mediální branže, i když zřejmě ne tolik jako jiných oborů. K tomu je nyní v médiích dostatek různých komentářů a analýz.

Pro Českou republiku to bude případně první pořádná ekonomická krize, kterou zažije ve své moderní historii. Tento článek je o tom, co přináší krize reklamě, marketingu a médiím.
nebo
Rozkvět TV Nova v hospodářské krizi - Nejsledovanější televize znovu zdražila (http://www.strategie.cz/)


Krize se zatím projevuje zejména na propadech akciových trhů, kde jsou umístěny i některé společnosti operující v ČR. Například o akciích CME toho lze v médiích číst mnoho, a to nejen na "dalším novém tištěném infokanálu" jak někteří novináři jedno z našich periodok poslední týdny nazývají...

(Stěhování centrály CME z Londýna do Prahy by rovněž mohlo přispět k úspoře nákladů. CME se ocitla pod tlakem akcionářů poté, co její akcie během roku ztratily více než 80 procent své hodnoty. Ještě loni na konci října stály na pražské burze 2220 korun za kus, v pátek 24. října spadly na 369,5 koruny za kus. ,,Důvodů, proč cena akcií CME spadla, je více. Prvním je zhoršení situace v Rumunsku a na Ukrajině, kde je CME silná. Výrazně negativně se zde projevuje devalvace místních měn. Dalším problémem jsou nižší marže televizí vzhledem k nákupům pořadů v tvrdých měnách. A k tomu se přidává i zpomalení růstu ekonomik, což se projevuje v nižších výdajích firem na televizní reklamu," uvedl analytik společnosti Patria Jiří Fišer...)

Aktuálně - výborné výsledky a perspektiva CME
http://www.finance.cz/zpravy/finance/197077-cme-zvedla-vynosy-ve-3-ctvrtleti-o-15-pct/


Žádné komentáře: